Ekonomi

Boeing 737’lerde Potansiyel Dümen Sorunları Tespit Edildi

ABD Ulusal Ulaştırma Güvenliği Kurulu (NTSB), 40’tan fazla uluslararası Boeing 737 operatörünün dümen kontrol sistemlerinde potansiyel bir güvenlik riski tespit etti. Bu sorun, geçen hafta bir United Airlines uçuşunda yaşanan ve iniş sırasında dümen pedallarının sıkışmasıyla sonuçlanan Şubat ayındaki bir olay sonrasında yayınlanan acil güvenlik önerileri setinin ardından ortaya çıktı.

NTSB Başkanı Jennifer Homendy, FAA Yöneticisi Mike Whitaker’a yaptığı bir açıklamada, bazı havayollarının Boeing 737 uçaklarındaki sorunlu rollout yönlendirme aktüatörlerinden haberdar olmayabileceği konusunda endişesini dile getirdi. Bu aktüatörler 2019 yılında benzer olaylarla ilişkilendirilmişti. NTSB şu anda, Newark havalimanında bir United Boeing 737 MAX 8 uçağının dümen pedallarının nötr pozisyonda sıkıştığı, neyse ki uçaktaki 161 kişinin yaralanmadığı bir olayı araştırıyor.

NTSB’nin bulgularının ardından Boeing hisseleri Pazartesi günü %2,7 düştü. Kurul, en az 40 yabancı havayolu tarafından işletilen uçaklara potansiyel olarak arızalı 271 parçanın takılmış olabileceğini tahmin ediyor. Ayrıca, bu parçalardan 16’sına kadar ABD’de kayıtlı uçaklarda hala bulunabileceği ve 75’e kadar parçanın satış sonrası montajlarda kullanılmış olabileceği belirtiliyor.

FAA, NTSB’nin endişelerine yanıt olarak Ekim ayında ilave simülatör testleri planladığını ve bir düzeltici eylem inceleme kurulu topladığını bildirdi. Kurum ayrıca, gerekli bilgileri ve önerilen eylemleri iletmek için uluslararası sivil havacılık otoriteleriyle koordinasyon halinde çalışıyor.

United Airlines sorunu proaktif bir şekilde ele aldığını, şüpheli dümen kontrol parçalarının yalnızca dokuz adet 737 uçağında bulunduğunu ve bu uçakların başlangıçta diğer havayolları için inşa edildiğini belirtti. Bu bileşenler bu yılın başlarında çıkarılmış.

NTSB, Perşembe günü itibariyle ABD’de etkilenen aktüatörlere sahip 737’leri işleten herhangi bir havayolu olmadığını açıkladı. Söz konusu parçalar, isteğe bağlı bir iniş sistemi içeren bazı 737 MAX ve önceki nesil 737 NG uçaklarına takılmıştı. Boeing, Ağustos ayında etkilenen 737 operatörlerini dümen rollout yönlendirme aktüatöründeki potansiyel durum hakkında bilgilendirmişti, ancak şirket NTSB’nin son açıklamaları hakkında daha fazla yorum yapmadı.

Reuters bu makaleye katkıda bulundu.

Bu makale yapay zekanın desteğiyle oluşturulmuş, çevrilmiş ve bir editör tarafından incelenmiştir. Daha fazla bilgi için Şart ve Koşullar bölümümüze bakın.

oguzlar-ajans.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu